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아트토이 소개

[저녁작가] 코리엔탈 시리즈, 쾌지

by 피규어매니아 2024. 1. 27.

아트토이 작가님들을 인터뷰하면서

각캐릭터에대한 설명도 자세히 듣는편인데

인터뷰에서는 자세히 다루지 못해 따로 진행을 해보려합니다.

While interviewing ArtToy artists,

I often like to hear detailed explanations about each character.

However, since we couldn't delve into it in detail during the interview,

I'm planning to conduct a separate session for this.

 

 

 

 

저녁작가의 첫번째 캐릭터는 '쾌지'입니다.

 The first character of the evening artist is 'Kwaeji.'

 

 

 

 

'코리엔탈 시리즈'의 최초의 캐릭터이며,

한국의 전통탈 중 가장 유명한 "하회탈(양반탈)"

단군신화에 나오는 "운사(雲師)'

모티브로 만들었다고 하시네요.

'Kwaeji' is the first character of the 'Oriental Series.'

It was inspired by the most famous traditional Korean mask

called "Hahoe Tal (Yangban Mask)"

and the mythological figure "Unsa (Cloud Master)"

from the story of Dangun, the legendary founder of Korea.

 

 

 

 

 

 

 

 

'쾌지'라는 캐릭터는

환웅이 인간세상을 다스리기 위해 하늘에서 데리고온

3명의 신중 하나인 운사(쾌지의 모티브)는

구름을 다스리는 능력을 가지고 있고

구름처럼 여유롭고 어디에나 있으며,

구름만큼 자유로운 성격이라고 합니다.

The character 'Kwaeji'

represents a deity known as 'Unsa' in Korean mythology,

who was brought down from the heavens

by Hwanwoong to govern the human world. Unsa,

the inspiration for Kwaeji, possesses the ability to control clouds,

and shares characteristics

with clouds – being tranquil, omnipresent, and free-spirited.

 

 

 

 

 

 

 

 

그러한 쾌지의 능력은 운(雲)을 다스리기도 하지만

사주를 보며 사람들의 운(運)을 봐주기도 합니다.

Kwaeji's abilities include not only controlling clouds

but also reading people's fortunes

and destinies through analyzing their birth charts.

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

전통탈의 곡선을 살리며 현대적으로 재해석한 하회탈(양반탈)과

사모(紗帽)를 변형한 헤드의 디테일은 유쾌한 성격을 반영하셨다고 합니다.

구름이 담겨있는 쾌지의 가방은 전자담배와 곰방대의 결합으로

과거와 미래를 결합하는 방식으로 디자인 되었네요.

The reinterpretation of the traditional mask "Hahoe Tal" (Nobleman's Mask)

with its curved lines and the transformation of the "samo" (gauze hat)

into head details reflect a joyful personality.

The bag, containing clouds, is designed as a combination of an electronic cigarette

and a gomtangdae, symbolizing the fusion of the past and the future.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

아래 사진은 제가 인터뷰가서 직접 찍은 사진입니다.

시그니처가 작품과 사람의 시선을

마주칠수 있게끔 만드는데 있다고 하셨는데

카메라로 얼굴을 내려보니 시선이 딱 마주치더군요.

The photo below is one I took during the interview.

The signature is designed to make eye contact with both the artwork and the viewer.

When I lowered the camera to my face, the gaze indeed met perfectly.

 

 

 

게다가 좌우대칭의 조형미보다는

비대칭의 조형미가 인상 깊었습니다.

Furthermore, what left a deep impression on me

was the asymmetry of the aesthetics rather than the symmetrical form.

 

 

 

 

 

 

 

앞으로 '나나'와 '칭칭'등의

다른 캐릭터소개도 이어서 알려드리도록 하겠습니다.

I will continue to provide introductions for other characters

like 'Nana' and 'Ching Ching' in the future.