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아트토이 작가소개

[한국 아트토이작가 Interview] Vol.8 노히트(noeheat_mik)

by 피규어매니아 2024. 2. 8.

이번에 소개해드릴 8번째 작가님은

노히트작가(noeheat_mik)입니다.

The eighth author

we're introducing this time is Noeheat_mik.

 

 

예전에 소개를 해드렸던

라스타문작가님이 계신 스튜디오에서 작업을 하시기에

어렵지않게 찾아뵐수 있었습니다.

We were able to easily meet up since they work at the studio

where Rastamoon, an author we've introduced before, is also located.


 


 

 

[용이] 제가 제일 먼저 본 작가님의 작품은

'약간 뒤를 바라보는 도깨비불이 얼굴에 있는 작품'이었거든요.

설명 부탁드릴께요.

The first piece of their work

that I saw was the one with a Korean goblin

looking slightly backward at its face.

Could you explain that for me?

 

[노히트] 21-22년도에 뿔없는 도깨비 ‘EGO'라는 캐릭터를
통해 정체성 혼란을 겪는 청년세대들에 대한 이야기
작업을 했었던 작품이에요.
'EGO'씨리즈를 하기전에 다른작품들이 있었는데

’너무 네가 좋아하는것만 넣었다‘
라는 피드백을 받고
‘EGO'씨리즈는 대중들이 좋아할만한 것을 타겟팅해서 작업했습니다.

The piece was about a

hornless goblin character named 'EGO,' created during 2021-2022,

telling stories about the identity crises faced by the younger generation.

Before the 'EGO' series, there were other works,

but after receiving feedback that they were 'too filled with personal likes,

' the 'EGO' series was targeted more towards what the public would enjoy.

 

 

 

작가님께서 EGO에 대한 작품 세계관을 따로 알려주셔서 첨부합니다.

The artist has provided a separate explanation of the world view of EGO, which I've attached for you.

현대사회의 청년들은 성적, 재산, 사회적 지위 등 특정 기준으로
경쟁을 강요받으며 상실감과 패배감을 느낍니다.
그들은 사회가 만들어낸 기준에 맞추기 위해
자의적인 목표를 잊은 채 살아가며
스스로에 대해 깊게 고민하지 못했기에
주체적인 삶을 찾는 과정에 어려움을 겪습니다.
안정적인 삶에 대한 사회적 기준과 자아실현의 욕구가 상충하여
정체성 혼란을 유발하지만
계속해서 자신의 가치를 인식하기 위해 노력하고
그것을 지키는 방법을 습득하게 됩니다.
저 또한 주체적인 삶에 갈증을 느껴
사회의 수치화된 기준과 타인의 인정이 아닌, 스스로 기준을 정하고
만족하는 삶을 살기 위해 고민했습니다.

설화 속 도깨비가 버려진 물건에 영혼이 깃들어 탄생하고
비범한 능력을 부리듯,
도깨비 ‘EGO’는 내가 사회에서 느낀 상대적 박탈감에서 탄생한
캐릭터이자 불안감 해소의 수단입니다.
정체성의 혼란을 겪고 있는 뿔 없는 도깨비 ‘EGO’가
현대를 살아가는 청년들을 대변하며
이상적인 삶을 살아가기 위해 노력하고
고민하는 과정에 대한 표현방식입니다.



Young people in modern society feel a sense of loss
and defeat as they are forced to
compete based on specific criteria like grades, wealth, and social status.
They live forgetting their voluntary goals to fit the standards set by society
and struggle to lead a subjective life because
they haven't deeply contemplated themselves.
The conflict between societal norms for a stable life
and the desire for self-actualization causes identity confusion,
but they continue to strive to recognize their value and learn how to maintain it. I, too,
felt a thirst for a subjective life,
pondering not on society's quantified standards or others' recognition
but on setting my own standards to live a satisfying life.

Just as the goblins in folktales are born
from abandoned objects inhabited by spirits,
wielding extraordinary powers, the goblin 'EGO' is a character
born from the relative deprivation I felt in society,
serving as a means to alleviate anxiety.
The hornless goblin 'EGO', experiencing identity confusion,
represents young people living in modern times,
striving and pondering the process of living an ideal life.

 

 

[용이] 네, 굉장히 저에게는 강렬했고

이 씨리즈의 기대치가 높아 졌었거든요.

그럼 이씨리즈중에 특히 애정이 가는 작품이 있을까요?

Yes, it was quite striking to me,

and it really raised my expectations for this series.

Do you have a favorite piece from this series?

 

[노히트] EGO시리즈 중 ‘Self-Portrait(자화상)‘ 이라는 작품입니다.
저는 실력에 비해 보는 눈은 높아서,
항상 디자인과 모델링 단계에서 어떻게든 멋있는 작가의 작품을
쫓아가기 위해 더 디테일하게 작업하려고 시간을 오래 쏟는편이에요.
한 편으로는 큰 단점이라고 생각하지만
제가 멋있는 작품에서 느끼는 매력적인 포인트와
동경하는 여러 작가님들을 쫓아가려 애쓰는 저만의 방식인 것 같습니다.
이 작품이 특히 모델링에 시간을 많이 들였던 것 같습니다.
손가락과 동세가 어색하지 않게, 의상을 더 잘 표현할 수 있게,
신발을 더 디테일하게 모델링하려고
모든 경우의 수로 작업해보며 아등바등 했던 작품이라 애정이 많이 갑니다.
심지어 파팅도 멋있게 하려고 애썼어요.
지금 보면 또 아쉽고 어색한 부분이 많이 보이는게 재밌기도 합니다.
가장 중요한 중심을 못맞춰서 앞으로 살짝 기우는 것도 웃긴 포인트입니다.

In the EGO series by Noeheat, there's a piece

called 'Self-Portrait' that I'm particularly fond of.

I have high standards when it comes to art,

so I tend to spend a lot of time on the design and modeling stages,

trying to add more detail to keep up with the cool works of the artists I admire.

While it might be seen as a big drawback,

I think it's just my way of trying to capture the attractive points

I find in amazing works and

my effort to follow in the footsteps of various artists I look up to.

This piece, in particular, required a lot of time in modeling.

I worked hard to make sure the fingers and poses didn't look awkward,

to better represent the clothing, and to add more detail to the shoes,

trying every possible method. I even put a lot of effort into making the parting look cool.

It's funny how, looking at it now, I can see many parts that seem awkward and lacking,

which I find amusing. The fact that it's slightly leaning forward

because I couldn't quite get the center balance right is another funny aspect of it.

 

 

 


 
 
[용이] 현재 펼치시고 있는 씨리즈도 있던데요??

Is there a series you're currently working on?

 

 

[노히트] 네,  제가 표현하고 싶은 것들이 있어
RUMBLES(럼블즈)라는 씨리즈도 선보이고 있어요.


Yes, I have some things I want to express,

so I'm also presenting a series called RUMBLES.

 

 

 

 

[용이] 이 씨리즈에서 표현하고싶었던 내용은 어떤건가요??

What did you want to convey with this series?

 

 

[노히트] 항상 졸린 현대인들을 표현하고 싶었어요.
'항상 잠들어있는 모습이지만 그건 항상 꿈꾸고 있다'
는 뜻이기도 하다는 메세지를 전하고 싶었죠.

I wanted to depict the perpetual drowsiness of modern people.

The message I aimed to convey is that

"even though they always seem to be sleeping, it also means they're always dreaming."

 

 


 

 

[용이] 작가님의 시그니처는 어떻게 될까요??

What would be considered your signature style or element in your work?

 

 

[노히트] 주황색이라는 컬러와 금속공예 입니다.

My signature elements are the color orange and metalwork.

 

 

[용이] EGO씨리즈에 주황색이 많이 사용 되었던데 시그니처일줄은 몰랐습니다.

주황색을 선택하신 이유가 있을까요??

I didn't realize orange was used so extensively in the EGO series as part of your signature.

Is there a particular reason you chose orange?

 
 
[노히트] 일단 제가 가장 좋아하는색이에요.
유일하게 명칭에 두가지색이 들어가 있어
평범하고싶지 않았던 제 개성을 표현하기에 좋은 색이라고 생각했습니다.

 

First off, it's my favorite color.

I thought it was a great color to express my personality,

as it's unique in having two colors in its name and I didn't want to be ordinary.

 
 
[용이] 그럼 금속공예는 전공이셨죠??
So, was metalwork your major?
 
 
 
[노히트] 맞습니다. 전공을 아트토이에 녹이고 싶었어요.
하지만 금속이라는 물성이 생각보다 다루기가 어려워
작업환경이 녹록치 않습니다.
예전에 금속을 이용한 작품들은
대학원연구실에서 작업한거라 가능했는데 현재 작업실에서는 쉽지가 않네요.

Yes, that's correct.

I wanted to incorporate my major into art toys.

However, working with metal is more challenging than I anticipated,

making the working environment quite demanding.

In the past, I was able to work with metal in my graduate school lab,

but it's not as easy in my current studio.

 

 


 

 


 

금속공예의 작업환경으로 고민이 많아보였던 노히트작가님...

그리고 누구보다도 물성에대한 고민이 많았던 작가님...

그 고민이 깊어질수록 멋진 결과물이 나올거라고 믿습니다^^

Noeheat_mik, the artist who seems to be deeply concerned

about the challenges of working with metalwork environments...

And an artist who has pondered more than anyone about the nature of materials...

I believe that the deeper these concerns go,

the more amazing the outcomes will be. ^^

 

 

 

앞으로 작가님의 활동모습 팔로우하면서 응원할께요~!!

I'll be following your work and cheering you on from here on out!

 

 

이상, 8번째작가님 인터뷰 요약본 이었습니다!!

That was a summary of the interview with our eighth artist!